středa 31. října 2012

Akce družiny - říjen 2012






Celý měsíc probíhal projekt „O ZVÍŘÁTKÁCH"

4.10. proběhlo sportovní odpoledne k projektu v tělocvičně školy, děti se pobavily při netradičních úkolech.


12.10. byl pro děti připraven ZVÍŘECÍ BÁL, kdy si každý mohl přinést masku a kostým oblíbeného zvířátka a zatančit si.


 16.10. se děti zúčastnily zábavné show s malými pejsky na školním hřišti a sledovaly jejich legrační  vystoupení s rekvizitami.


Celý měsíc probíhala výtvarná soutěž : MŮJ  MAZLÍČEK


 Při vědomostní soutěži "MOUDRÁ SOVA" si děti zopakovaly, co již vše znají a vědí o přírodě a zvířátkách

sobota 27. října 2012

Týdenní plán 23. 27.10 - 2.11.2012

2. A                     Jméno: _________________


Co tě čeká ve škole
Domácí příprava
Český jaz.
  • Význam slov, vyprávění
  • Vlastní jména osob a zvířat
  • Umíme napsat všechna písmenka
  • Práce na multimediální tabuli
Český jazyk – učebnice: do str. 41
- slohové úkoly
- procvičování abecedy
 Čítanka:
Čtení do str. 39
- obrázkové čtení
- přísloví
- rozšiřování slovní zásoby
- rýmy
- rébusy, hádanky, přesmyčky
Písanka:
Do str. 30
DCV :
1. – str. 35/cv. 13 seřaď podle abecedy první 3 řádky a napiš
2. – str. 40/cv. 4 a) – podle vzoru,b),c) -podtrhni podle pravítka zelenou gelovkou nebo pastelkou

Čítanka – do str. 39 – čtení s porozuměním (Ptejte se na obsah přečteného, vyhledávejte klíčová slova v textu, nechte převyprávět vlastními slovy text…)
Číst,číst,číst!!!
Psaní – učit se kontrolovat vlastní práci (zbytěčné chyby v přepisu)!
Matematika
  • Opakování učiva 1.třídy
  • Soutěže a hry
  • Zápis slovní úlohy
Pracovní sešit:
Sčítání a odčítání s výsledkem 14
- názorné manipulační činnosti
- počítání na počítadle
- znázorňování s vyznačením desítky
- rozklad čísel
- slovní úlohy
DCV:
- označená cvičení v PS
- Svět tvarů a čísel – zapíšeme si aktuálně do notýsku
Při řešení slovních úloh děláme:
1. Zápis slov. úlohy (klíčové      
     údaje)
2. Znázornění – puntíky
3. Příklad
4. Odpověď – odpovídáme slovy
    z otázky
Prvouka
Pracovní list:
Str. 10, 11
Prvouka – učebnice:
 Zelenina a její druhy – str. 14
- listová
- košťálová
- cibulová
- plodová
- kořenová
Stavba těla rostlin, funkce jednotlivých částí rostlin
Učivo zůstává z minulého týdne.
Výtv.vých.
+
Prac.čin.
Podzimní strom - dokončení
  • Práce s látkou
  • Práce s nůžkami, vystřihování, lepení
  • Kombinace výtv. a prac. technik
Poznámky
ü  Divadla rozmanitostí  - v pondělí  29. 10. na představení: Ať žijí duchové!
Půjdeme od 9. h, cena 50 Kč zůstává, děti si vezmou učivo na poslední dvě vyučovací hodinya svačinu.
Žáci, kteří do divadla nepůjdou, se  budou učit v jiné třídě (vezmou si učivo dle rozvrhu).
ü  Celoškolní projekt „S u p e r h v ě z d y“- děti si vybraly tyto osobnosti: K. Gotta a B. Špotákovou – mají shromažďovat materiály, obrázky, informace…v rámci tř. schůzek proběhne prezentace jejich práce.
Předem děkuji za spolupráci, pomoc dětem.
                                                                                                    Mlatečková



Nakresli  obrázek  ke knize, kterou  máš  nejraději:

Název knihy: ____________________________________________________

Autor: ____________________________________ (Kdo je autor? Nevíš-li, poraď se s rodiči.)

Ilustrace: ________________________________ (Kdo je ilustrátor? Nevíš-li, poraď se s rodiči.)

pondělí 22. října 2012

Týdenní plán 22. - 26. 10. 2012

2. A                                 Jméno: _________________


Co tě čeká ve škole
Domácí příprava
Český jaz.
  • Význam slov, vyprávění
  • Vlastní jména osob a zvířat
  • Umíme napsat všechna písmenka
Český jazyk – učebnice: do str. 36 – Abeceda
- naučit se zpaměti abecedu (básnička Abeceda)
- učit se prakticky využívat abecedu, např. vyhledávání ve slovníku, v telefonním seznamu…apod.
 Čítanka:
Čtení do str. 36
Písanka:
Do str. 25
DCV :
1. – Básnička Abeceda (z plánu)
       zpaměti – na středu

Čítanka – do str. 29 – čtení s porozuměním (Ptejte se na obsah přečteného, vyhledávejte klíčová slova v textu, nechte převyprávět vlastními slovy text…)
Číst,číst,číst!!!

Psaní – učit se kontrolovat vlastní práci (zbytěčné chyby v přepisu)!
Matematika
  • Opakování učiva 1.třídy
  • Soutěže a hry
  • Zápis slovní úlohy
Pracovní sešit:
Sčítání a odčítání s výsledkem 13
- názorné manipulační činnosti
- počítání na počítadle
- znázorňování s vyznačením desítky
- rozklad čísel
- slovní úlohy
DCV:
- označená cvičení v PS
- Svět tvarů a čísel – zapíšeme si aktuálně do notýsku
Při řešení slovních úloh děláme:
1. Zápis slov. úlohy (klíčové      
     údaje)
2. Znázornění – puntíky
3. Příklad
4. Odpověď – odpovídáme slovy
    z otázky
Prvouka
Pracovní list:
Str. 10, 11
Prvouka – učebnice:
 Zelenina a její druhy – str. 14
- listová
- košťálová
- cibulová
- plodová
- kořenová
Stavba těla rostlin, funkce jednotlivých částí rostlin
DCV: na 22. 10.
Přinést 2 druhy ovoce nebo zeleniny (pokud možno rozmanité, budeme ochutnávat, poznávat …)
Výtv.vých.
+
Prac.čin.
Podzimní strom
  • Práce s látkou
  • Práce s nůžkami, vystřihování, lepení
  • Kombinace výtv. a prac. technik
Poznámky
ü  Divadla rozmanitostí  - v pondělí  29. 10. na představení: Ať žijí duchové!
Půjdeme od 9. h, cena 50 Kč zůstává, děti si vezmou učivo na poslední dvě vyučovací hodinya svačinu.
Žáci, kteří do divadla nepůjdou, se  budou učit v jiné třídě (vezmou si učivo dle rozvrhu).
ü  Celoškolní projekt „S u p e r h v ě z d y“- děti si vybraly tyto osobnosti: K. Gotta a B. Špotákovou – mají shromažďovat materiály, obrázky, informace…v rámci tř. schůzek proběhne prezentace jejich práce.
Předem děkuji za spolupráci, pomoc dětem.
ü 25. a 26. 10. – podzimní prázdniny J
                                                                                                    Mlatečková



Básnička:                  
A B E C E D A

A, B, C, D, muška jede !
Nasedla si na šneka,
cesta bude daleká.

E, F, G, H, brouček běhá.
Vyběhne až na kopec,
 je to brouček sportovec.

CH, I, J, K, kdo tu čeká?
Pavouk křižák se sítí,
mouchu ale nechytí.

L, M, N, O, obsazeno!
Nastupujte, sousede,
další vlak už nejede!

P, R, S, T, odpovězte:
Kdo se schoval pod klobouk?
Je to muška, nebo brouk?

U, V, Z, jedí med.
Až ho snědí skleničku,
budou papat kašičku.


(Vedle básničky nakresli ilustraci k ní…)

Prostor pro dotazy, sdělení:


čtvrtek 18. října 2012

Den pro neziskovky

Fotografie z vystoupení tanečního kroužku, pod vedením Lízy Kržkové, v OC Central Most
najdete zde

úterý 16. října 2012

Máme rádi zvířata

V rámci projektu 
"Máme rádi zvířata" 
navštívil družinu 16.10. 2012 pan Václav Gartner a jeho cvičení grifonci: Inna, Akim,Bonnie, Hera

neděle 14. října 2012

Týdenní plán 15. - 19.10.2012


2. A                              Jméno: _________________


Co tě čeká ve škole
Domácí příprava
Český jaz.
  • Význam slov, vyprávění
  • Opakování: Rozeznáváme skupiny di-dy, ti-ty, ni-ny, dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
Český jazyk – učebnice: do str. 31 - zůstává
Umíme napsat všechna písmenka
Slohové úkoly
Vlastní jména osob a zvířat
Čítanka:
Čtení do str. 29
Písanka:
Do str. 21
DCV :
1. – str. 26/cv. 3 – napiš do řádků pod sebe
2. – str. 27/ cv. 4
Čítanka – do str. 29 – čtení s porozuměním (Ptejte se na obsah přečteného, vyhledávejte klíčová slova v textu, nechte převyprávět vlastními slovy text…)
Číst,číst,číst!!!

Matematika
  • Opakování učiva 1.třídy
  • Soutěže a hry
Pracovní sešit:
Přechod přes desítku – do str. 21
- názorné manipulační činnosti
- počítání na počítadle
- znázorňování s vyznačením desítky
- rozklad čísel
- slovní úlohy
- sčítání a odčítání do 12
- str. 21 – kontrolní cvičení
DCV:
- označená cvičení v PS
- Svět tvarů a čísel – zapíšeme si aktuálně do notýsku
Prvouka
Pracovní list:
Str. 7/cv. 5
Prvouka – učebnice:
Živočichové ve volné přírodě
  • Rozdělení:
- savci          - ptáci             - hmyz
Umět popsat jednotlivé skupiny živočichů.
Výtv.vých.
+
Prac.čin.
Podzimní slunce
  • Práce s přírodninami
  • Práce s nůžkami, vystřihování, lepení
  • Kombinace výtv. a prac. technik
Na úterý přinést: vylisované listy různých velikostí
 (5 – 7)
Poznámky
 
ü Změna - do Divadla rozmanitostí půjdeme v pondělí  29. 10. na představení
Ať žijí duchové!
Půjdeme od 9. h, cena zůstává, děti si vezmou učivo na poslední dvě vyučovací hodiny
a svačinu.
Vstupné: 50 Kč
Žáci, kteří do divadla nepůjdou, se  budou učit v jiné třídě (vezmou si učivo dle rozvrhu).
ü  Po dohodě s několika rodiči je termín ŠvP odložen na jaro!!!
ü  Kroužek keramiky bude pro žáky naší třídy ve středu od 12:30 do 13:15 hod! – až od listopadu – podle počtu přihlášených (platících)  dětí.
ü  Fotbal (kroužek) – změna: pátek 13:45 – teplé oblečení na hřiště!
ü Celoškolní projekt „S u p e r h v ě z d y“- děti si vybraly tyto osobnosti: K. Gotta a B. Špotákovou – mají shromažďovat materiály, obrázky, informace…v rámci tř. schůzek proběhne prezentace jejich práce.
Předem děkuji za spolupráci, pomoc dětem.
                                                                            Mlatečková






Vyhodnocení sběru – září 2012

1. místo: Matěj Zoubek (180 kg)
2. místo: Nikola Licková  (153 kg)              3. místo: Vojtěch Polenda (110,5 kg)

Úkoly pro volnou chvíli:

Doplň:

Mé jméno je: _____________________  Příjmení: __________________________________


Narodil/-a jsem se: ______________________Svátek mám: _______________________


Maminka se jmenuje: ____________________ Tatínek se jmenuje:___________________


Naše adresa:________________________________________________________________

( To vše bys měl/-a umět nejen napsat, ale i znát. Pokud  neumíš, nauč se to ! )


Prostor pro vzkazy, návrhy, nápady ...
__________________________________________________


neděle 7. října 2012

Vzkaz pro rodiče



Na úterý si děti přinesou: malou zavařovací sklenici s různými plody podzimu - s víčkem.
Kdo má barvy na sklo, může si též donést…

Některé děti vytrvale nevracejí týdenní plány - nezapomínejte!! Mění se nový plán za starý!!

Do divadla se jde až v listopadu - 8.11.2012 !!

Týdenní plán 8. - 12. 10. 2012



2. A                                Jméno: _________________


Co tě čeká ve škole
Domácí příprava
Český jaz.
  • Význam slov, vyprávění
  • Opakování: Rozeznáváme skupiny di-dy, ti-ty, ni-ny, dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
Český jazyk – učebnice: do str. 31
Umíme napsat všechna písmenka
Slohové úkoly
Vlastní jména osob a zvířat
Pozorně čteme
Čítanka:
Čtení do str. 27
Písanka:
Do str. 17
DCV :
1. – str. 19/cv. 2
2. – str. 26/cv. 3 – napiš do řádků pod sebe

Čítanka – do str. 27 – čtení s porozuměním (Ptejte se na obsah přečteného, vyhledávejte klíčová slova v textu, nechte převyprávět vlastními slovy text…)
Číst,číst,číst!!!

Matematika
  • Opakování učiva 1.třídy
  • Soutěže a hry
Pracovní sešit:
Přechod přes desítku – do str. 19
- názorné manipulační činnosti
- počítání na počítadle
- zakreslování do kostičkovaného sešitu
- znázorňování s vyznačením desítky
- rozklad čísel
- slovní úlohy
- sčítání a odčítání do 12
DCV:
- označená cvičení v PS
- Svět tvarů a čísel – zapíšeme si aktuálně do notýsku
Prvouka
Pracovní list:
Podzim
Části těla zvířat  
Prvouka – učebnice:
Živočichové ve volné přírodě
DCV: Nauč se básničku z prac. listu/cv. 5 a vypracuj cv. 7.
Prac. listy budou děti nosit domů vždy 2 (jeden dodělaný – „starý“ + jeden nový, aktuální – na procvičování učiva), postupně budou „staré“ ukládány ve škole v deskách – „portfoliu“.
Výtv.vých.
+
Prac.čin.
Podzimníček
  • Práce s přírodninami, se šablonou
  • Mezipředm. vztahy – prvouka
  • Práce s nůžkami, vystřihování, lepení, malování na sklo
Na úterý přinést: malou zavařovací sklenici s různými plody podzimu, s víčkem
Kdo má barvy na sklo, může si přinést…
Poznámky
ü  8. 11. - půjdeme do Divadla rozmanitostí na představení Saxána. Půjdeme od 9.h,  děti si vezmou  jen  vše na AJ a svačinu.
Vstupné: 50 Kč mohou děti nosit.
ü  Po dohodě s několika rodiči je termín ŠvP odložen na jaro!!!
ü  Kroužek keramiky bude pro žáky naší třídy ve středu od 12:30 do 13:15 hod!
                                                                           Mlatečková
Prostor pro vzkazy, návrhy, nápady ...
____________________________________




Úkoly pro volnou chvíli:

Doplňte velká písmena a potom napište jména dětí na linky:

__vana,  __akub,  __artin,  __lávek,  __avlína,  __lára,  __avel,  __oman, 

__lanka,  __deněk, __ereza,  __iří,  __adek, __uzana,  __liška,  __avid,  __ndra,

__leš,  __ašek,  __lina,  __oňa

Chlapci: 
___________________________________

___________________________________

Dívky:
___________________________________

___________________________________

Doplň jména:
_________  je nejlepší počtář. _________  umí pěkně cvičit.

_________  nejlépe čte. _________   je můj kamarád/má kamarádka.


Slož co nejvíce jmen ze slabik a napiš je:

PA
REL
KA
ŘÍ
GA
JI
OL
VEL
DA
I
JI

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________