pondělí 29. dubna 2013

Týdenní plán 29.4. - 3.5.2013

     2. A          Jméno: _______________

Co tě čeká ve škole
Domácí příprava
Český jazyk
 Význam slov, vyprávění
 Vlastní jména osob a zvířat, měst a obcí, hor
a řek
 Abeceda
 Druhy vět
 Slovo, význam slov
 Slabika, dělení slov
 Samohlásky, dvojhlásky
 Práce na multimediální tabuli
 Souhlásky, slabikotvorné souhlásky
 I,í/y,ý po souhláskách
 Slabičná a hlásková stavba slov s „ě“
Český jazyk – učebnice: do str. 128
- Vytváříme si vlastní názor  – str. 124
- Co jsme se naučili – str. 125
Čítanka:
Čtení do str. 124
- čtení s porozuměním – ověřování porozumění textu
Písanka:
- 2. díl
DCV :

1. DCV: str. 123/cv. 3 – cvičení jenom napiš, nedělej slabičnou a hláskovou stavbu
2. DCV: str. 126/cv. 8 - napiš









Matematika
 Aplikace  učiva 1.třídy
 Soutěže a hry
 Sčítání a odčítání do 20 s přechodem přes desítku
 Zápis slovní úlohy
 Matematická terminologie – str. 41
 Matematické hry
 Sčítání a odčítání desítek do 100
 Řešení příkladů se závorkami
 Sčítání a odčítání do 100 bez přechodu desítky
 Geometrie
Pracovní sešit 2. díl:
- Sčítání a odčítání s přechodem přes základ deset
 - do str. 35
DCV:

1. DCV: příprava na písemnou práci
- ve čtvrtek – 25. 4.
2. DCV: označená cvičení v PS






Prvouka
Prvouka – učebnice:
Ptáci a jejich hnízda, domácí ptáci – str. 46 – 47
|Hospodářská zvířata  - str. 48 – 49 - zůstává
Pracovní list:
-  na procvičování učiva (zábavná osmisměrka))
DCV: přinést cokoliv na ukázku klíčení (fazole, hrách, osení), vatu a kelímek
Výtv. vých.
+
Prac. čin.
Přání ke Dni matek
- stříhání, lepení
- kombinace různých výtvarných materiálů a technik
DCV: přinést si nůžky, které stříhají J, lepidlo

Poznámky

 1. května – státní svátek
 V úterý 31. 4. nebude AJ, vyučování bude končit v 11:40 hod.
 Náhradní termín kroužku KERAMIKA – čtvrtek 2. 5. od 13:00 do 14:30 hod., přinést si vykrajovátka na cukroví - motiv kytiček
Mlatečková                                                                                                                                                                                



Místo pro vzkazy:
________________________________________________________________________________

Datum: _________________                                   Podpis žáka: __________________

Podpis rodičů: __________________________



pondělí 22. dubna 2013

Týdenní plán 22. - 26.4.2013

     2. A                Jméno: _______________

Co tě čeká ve škole
Domácí příprava
Český jazyk
 Význam slov, vyprávění
 Vlastní jména osob a zvířat, měst a obcí, hor
a řek
 Abeceda
 Druhy vět
 Slovo, význam slov
 Slabika, dělení slov
 Samohlásky, dvojhlásky
 Práce na multimediální tabuli
 Souhlásky, slabikotvorné souhlásky
 I,í/y,ý po souhláskách
Český jazyk – učebnice: do str. 123 – zůstává
- Kde píšeme písmeno „ě? – str.115
Čítanka:
Čtení do str. 113 - zůstává
- čtení s porozuměním – ověřování porozumění textu
Písanka:
- 2. díl
DCV :

1. DCV: příprava na písemnou práci
- v úterý – 23. 4.
2. DCV: str. 119/cv. 9 a) – napiš 3 větné celky








Matematika
 Aplikace  učiva 1.třídy
 Soutěže a hry
 Sčítání a odčítání do 20 s přechodem přes desítku
 Zápis slovní úlohy
 Matematická terminologie – str. 41
 Matematické hry
 Sčítání a odčítání desítek do 100
 Řešení příkladů se závorkami
 Sčítání a odčítání do 100 bez přechodu desítky
 Geometrie
Pracovní sešit 2. díl:
- Sčítání a odčítání s přechodem přes základ deset
 - do str. 33
DCV:

1. DCV: příprava na písemnou práci
- ve čtvrtek – 25. 4.
2. DCV: označená cvičení v PS






Prvouka
Prvouka – učebnice:
Ptáci a jejich hnízda, domácí ptáci – str. 46 – 47
|Hospodářská zvířata  - str. 48 - 49
Pracovní list:
-  na procvičování učiva (Jaro, Opakování učiva – části těla, křížovky, doplňovačky…)
DCV: témata na procvičování – str. 43
Výtv. vých.
+
Prac. čin.
Motýl - zůstává
- práce se šablonou
- stříhání
DCV: přinést si nůžky, které stříhají J
 Trénujte stříhání podle obrysu – většina dětí neumí!
Poznámky

 Děkuji za účast na třídní schůzce a předem i za návrhy na tř. výlet, závěrečné posezení…apod.
<! 24. 4. – 4. - „McDonald´s Cup“– kopaná – za třídu budou soutěžit tito žáci:
         Kuderna, Kovář, Ryk, náhradník – Leština, Jeništa – CHVÁLÍM předem J !
Tito žáci musí mít ve středu s sebou věci na kopanou na ven!
Děkuji předem za spolupráci.  
 Mlatečková                                                                                                                                                                                


Místo pro vzkazy: ___________________________________

Datum: _________________                     Podpis žáka: _____________

Podpis rodičů: __________________________



Třídní schůzka 16. 4. 2013
1 Zahájení 
2 Informace ze schůzky Klubu rodičů - p. Grundová
3 Týdenní plány:
 - obsahuje informace k domácím úkolům - obsahově – zůstává
 - barvy do tiskárny – z peněz za sběr
 - pokud dítě zapomene sešit, vypracuje úkol na papír = splní úkol!
4 Hodnocení za 3. čtvrtletí
 - příprava na písemné práce
 - lístečky se známkami (do ŽK)
5 Sběr (balíčky) – do konce května
 - pochvala: Zoubek, Langheinrich, Polenda, Licková, Suchochleb, Slánský, Ryk – barvy do tiskárny – možnost zakoupení?
6 Nové hřiště – ne kopačky
7 opékání na Benediktu, posezení U Krokodýla … jiné nápady
8 Kázeň dětí – zhoršení! - výjezd do školy v přírodě – v tomto šk. roce ne
9 Třídní výlet
 - návrhy: Dinopark
10 Vyučující ve 3. třídě
 - změny: v současnosti mám požadavek na učení prvouky, Hv  -Bandová, TV - Odvárková
11 Hipodrom – zábavné dopoledne
12 Dotazníky pro rodiče – e-mail. adresy!
13 Den dětí – na hřišti – stanoviště – čtvrtek 30. 5.
              - individuálně – pátek 31. 5.
14.          Školní jarmark – 26. 6. Od 15:30 h – vystoupení – „animace“ básničky
                                                                  - výrobky z keramiky – k prodeji
15.          Změny adres, tel. čísel…, funkční telef. čísla – nutné!!!
16.          Diskuse:
 - Poděkování rodičům za spolupráci, za různý materiál
17.          Závěr


Příprava na pololetní písemné práce
MATEMATIKA
1. Příklady na sčítání a odčítání s přechodem desítky do 100, příklady se závorkami (nejprve vypočítat závorku, potom zbývající)
2. Porovnávání čísel – doplnit 3 možnosti, např. 53 > 25, 34, 7
3. Slovní úloha (výpočet a odpověď)
4. Časové údaje – den – hodiny – minuty…, např. Kolik minut má 1 h?
5. Slovní úloha na logické myšlení – čtení s porozuměním
6. Rýsování: přímá čára, body ležící X neležící na ní

ČESKÝ JAZYK
1. Diktát
2. Slova významem protikladná, např.  světlý - tmavý
3. Slova podřazená – nadřazená - souřadná
4. Doplň  u/ú/ů
5. Urči hláskovou a slabičnou stavbu slova („křížky+kroužky“, rozdělení slov čarou na slabiky)
6. Doplňování i,í/y,ý v měkkých/tvrdých slabikách
7. Očíslování vět podle pořadí tak, aby text dával smysl


pondělí 15. dubna 2013

Týdenní plán 15. - 19.4.2013

 2. A                    Jméno: _______________

Co tě čeká ve škole
Domácí příprava
Český jazyk
 Význam slov, vyprávění
 Vlastní jména osob a zvířat, měst a obcí, hor
a řek
 Abeceda
 Druhy vět
 Slovo, význam slov
 Slabika, dělení slov
 Samohlásky, dvojhlásky
 Práce na multimediální tabuli
 Souhlásky, slabikotvorné souhlásky
 I,í/y,ý po souhláskách
Český jazyk – učebnice: do str. 123
- Kde píšeme písmeno „ě? – str.115
Čítanka:
Čtení do str. 113
- čtení s porozuměním – ověřování porozumění textu
Písanka:
- 2. díl
DCV :
1. DCV: str. 117/cv. 3 a)  – napiš do řádků pod sebe dvojice slov

2. DCV: str. 119/cv. 9 a) – napiš 3 větné celky







Matematika
 Aplikace  učiva 1.třídy
 Soutěže a hry
 Sčítání a odčítání do 20 s přechodem přes desítku
 Zápis slovní úlohy
 Matematická terminologie – str. 41
 Matematické hry
 Sčítání a odčítání desítek do 100
 Řešení příkladů se závorkami
 Sčítání a odčítání do 100 bez přechodu desítky
 Geometrie
Pracovní sešit 2. díl:
- Sčítání a odčítání s přechodem přes základ deset
 - do str. 31
DCV:
1. DCV: označená cvičení v PS






Prvouka
Prvouka – učebnice:
Proměny přírody na jařestr. 43 – 45
Ptáci a jejich hnízda, domácí ptáci – str. 46 - 47
Pracovní list:
-  na procvičování učiva
DCV: témata na procvičování – str. 43
Výtv. vých.
+
Prac. čin.
Motýl
- práce se šablonou
- stříhání
DCV: přinést si nůžky, které stříhají J

Poznámky

 V pondělí 15. 4. – kontrola ŽK – doplňte všechny chybějící podpisy, omluvenky…apod.
 16. 4. – 4. Vyučovací hodinu – „Šplhoun školy“ – soutěž ve šplhu – za třídu budou soutěžit tito žáci:
         Buchtelová, Červenková, Chudíková, Kuderna, Kovář, Strýhal, náhradník - Ryk – CHVÁLÍM předem J !
Tito žáci musí mít v úterý s sebou úbor na cvičení!
 Ve čtvrtek 18. 4. – třídní schůzka – Prosím, přijďte všichni, musíme probrat důležité věci! PODEPIŠTE V ŽÁKOVSKÉ KNÍŽCE, DĚKUJI.
Děkuji předem za spolupráci. 
Mlatečková                                                                                                                                                                              

   

Místo pro vzkazy:
______________________________________________________________

Datum: _________________                     Podpis žáka: __________________

 Podpis rodičů: __________________________



Čtení s porozuměním:
Modře podtrhni věty, v nichž je slovo „sýkora“:
Vlnovkou (červeně) podtrhni větu se slovem „jahody“:
Vyhledej čtyřslabičná slova a napiš s nimi větu:


 Zeleně podtrhni věty, které mají jen 2 nebo 3 slova:
Žlutě podtrhni názvy mláďat:
Podtrhávej jednou čarou podle pravítka!

     Zima, jaro, léto
     Růžová žížala se ráda válí ve vodou nasáté zemi mezi napadanými lupeny z keřů. Očima vesele koulí a hele, ona zívá. Pomalu usíná. Je tu zima. Budou Vánoce.
Co je zase tady, táto? To je, hochu, malá sýkora. Ta ráda něco zobe. Nasypeme jí něco na mísu. Tiše, nebo se lekne a uletí! Sýkora doletí daleko. Zima jí nevadí. A to nenosí čepici a ani rukavice.
     Je tady jaro. Hurá! Všude se to zelená. Malé kotě leze z boty u zápraží, house se batolí na trávě.
     A co léto? To mám nejraději! Léto mi donese jahody, koupání, prázdniny.
     Co se děje po létě?
Napiš odpověď na poslední větu článku:



Procvičování učiva:

Doplň: i,í/y,ý,  ů/ú, ě:

Ráno

Př_    _svitu se otevírá  poup_   za  poup_tem. Jako by se v tráv_   rozsv_cela   sv_-
t_lka. Jako by do n_  napršely  b_lavé   hv_zd_čk_. Od lesa  zav_je  voňavý  v_tř_k.
Na strom_    zazpívá  p_n_ce: „Dět_, nesp_te!“ Prvn_   se  probud_   B_tuška. Otevře oč_   a  usm_je  se.  V_j_ř   slunečn_ch  paprsk_  jí  m_kce  pohlad_  tváře. B_tuška se  rozeb_hne  za  maminkou. Musí  jí  pov_d_t, jak je na  sv_t_    p_kn_!

Doplň počáteční písmena ve vlastních jménech, znaménko na konci vět a do závorky napiš druh věty (O,T,P,R):

Školní výlet

_itko, probuď se_ (  )
Proč  mě  budíš, _ěrko_ (  )
Nechej  mě  ještě  spát_ (  )
Ty nevíš, proč tě budím _ (  )
Nevíš, že  dnes  jedeme  na  hrad   _arlštejn_ (  )
Nebo  chceš  zůstat  doma _ (  )
Jémine, to  nechci _ (  )
_itka  byla  okamžitě  čilá _ (  )

Během  chvilky běžela  s  _ěrkou  ke  škole_ (  )