středa 15. dubna 2015

ŠvP

Základní shrnutí akce
  • Škola v přírodě v RS Máj, Peklo 393, 331 01 Plasy
  • Termín: 5. - 12. 6. 2015
Doprava

V tuto chvíli jsme vše naplánovali s dopravcem následovně:
Odjezd dne 5. 6. 2015 od školy cca ve 12:00, příjezd autobusu v 11:30 - 12:00 (budou nám odvazet deti z předchozí skoly v prirode, a tak je mozne mirne zdrzeni).

Odjezd z areálu dne 29.5. 2015 v cca 8:30, příjezd autobusu v 8:00, předpokládaný příjezd ke škole okolo cca 10:00 - 10:30. 

Vzhledem k tomu, že ještě nejsou úplně všechny termíny stoprocentně plné, je možné, že se mohou časy mírně posunout, ale rozhodně to nebude nic zásadního - časy máme omezeny možnostmi dopravce. Při jakékoli změně bychom Vás neprodleně informovali.

 Časy jsou předběžně zvoleny tímto způsobem proto, že se nám ve středisku školy v přírodě střídají a bude jak pro děti a Vás, tak i pro nás lepší, když se dopravy prolnou tímto způsobem. V mezičase se areál musí připravovat na příjezd nové školy a nevzniknou tak výraznější „čekací pauzy“, kdy se čeká na úklid areálu. Samozřejmě počítáme s tím, že žáci v případě zájmu na cestu domů dostanou po snídani balíček.

Příloha č. 1 – List účastníka ŠvP

Jedná se o náš běžný formulář pro bezinfekčnost, lékařské potvrzení o zdravotní způsobilosti a souhlas rodičů s náhradou event. škod. Samozřejmě, pokud máte své vlastní formuláře, není nutné naše využívat. Poprosili bychom jen, aby určitě všechny děti měly potvrzení od lékaře, bezinfekčnost a alespoň kopii kartičky pojišťovny, naše zdravotnice tyto dokumenty bude vyžadovat. 

Příloha č. 2 – Ubytování

Přikládáme Vám plánek areálu, dle kterého se můžete zorientovat a lépe si představit, kde budete ubytováni.

Protože jsme Vás chtěli nechat pohromadě a nenarušovat Vaše soukromí jinou školou, v tuto chvíli pro Vás plánujeme ubytování přeci jen na budovách... skládali jsme a skládali, až nám nakonec vyšla jako nejlepší varianta, že Vám dáme všechny 3 budovy - A, C a D, na každé je 32 míst (pokoje 2 x 3, 2 x 6 a 2 x 7). Snad Vám to takto bude vyhovovat.

Pokud by se něco změnilo, včas bychom Vás informovali.

Pokud máte již nyní představu, jak byste žáky rozmístili, je možné nám rozmístění zaslat, budeme rádi. V případě, že to raději necháte na nás, není to problém, jen nám potvrďte počty děvčat a kluků z jednotlivých tříd nebo zašlete seznamy dětí, co nejdříve. Rozhodně ale ze zkušeností víme, že není dobré to nechávat až na příjezd... přeci jen nám nemusí přát počasí, ne vždy najíždíte do areálu sami a čím dříve je celé ubytování hotové, tím lépe. Proto nabízíme svou pomoc, pokud jste v tomto třeba začátečníci :o).

 Příloha č. 3 – Organizační řád ŠvP

Jedná se o jakýsi nástřel „pravidel školy v přírodě“, který by si měli přečíst rodiče a seznámit s ním své děti. Samozřejmě, pokud byste chtěli cokoliv upravit, není to problém, jde o obecné, ve většině případů spíše bezpečností body, které jsou sestaveny na základě našich zkušeností. Můžete se spolehnout stejně na to, že my se vždy snažíme při konkrétní situaci řešit věc na místě s chladnou hlavou a přihlédnutím k okolnostem. 

 Příloha č. 4 – Doplňující informace k ŠvP

Zde najdete několik rad, které by se mohly hodit před odjezdem… především doporučený seznam věcí (stavíme ho na základě zkušeností z našich letních táborů a škol v přírodě v letech minulých). Je možné si ho upravit dle Vašich potřeb, rozhodně netrváme např. na tom, aby všechny děti měly masku na karneval, záleží na věku dětí…Je to doporučení a je na rodičích, jak vážně ho vezmou. Na druhou stranu, nelze nás vinit z toho, že nemáme připraveno 100 erárních pláštěnek :o). 

Stejně tak tam rodiče najdou adresu našich webových stránek (www.haul.cz) pro případ, že by chtěli vědět, s kým jejich ratolest na školu v přírodě vyjíždí. Můžete je upozornit na to, že na naše stránky do sekce Školy v přírodě budeme dávat informace o Vašem příjezdu, zda je vše v pořádku, jak se dětí mají atd. Samozřejmě pokud i Vy budete chtít něco rodičům vzkázat, je to možné přes naše stránky.

 Příloha č. 5 – Nabídka triček a reklamních předmětů

V případě, že s dětmi či rodiči budete mluvit o kapesném, můžete je také upozornit na to, že si u nás žáci mohou zakoupit „táborová HAUL trička“. Máme několik edic„Dračí“, oblíbené „Duchařské“ se svítícím potiskem na zádech, "Sherlock Holmes" i přímo obrázkově k celopobytové hře "Sedmá věž"… k dispozici jsou také pohlednice, propisky, kšiltovky a spousta dalších drobných věcí. Všechny tyto předměty jsou nabízeny pochopitelně jako něco navíc, nikdo jim je v průběhu pobytu jakkoliv nenutí. Prodejní ceny jsou většinou stanoveny tak, aby byly pro děti velice příznivé.

V příloze zasíláme několik obrázků triček, spíše pro Vaši představu. Jedná se převážně o trika od firmy Adler - 160gr, kvalitní tisk a máme širokou škálu barev i velikostí. Stávalo se nám, že děti o tričkách dopředu nevěděly, přijely s menším kapesným (což je pochopitelné, když rodiče předpokládá, že jeho ratolest bude jen mlsat) a pak jim zůstávaly oči pro pláč, protože na tričko neměly korunky nebo vše utratily za něco, co se jim tam náhle zalíbilo. Z tohoto důvodu Vám to píšeme již takto předem… cena trika je 100 – 180,- dle edice. Pokud byste si ale pro Vaše děti přáli kiosek s čímkoliv včetně občerstvení vůbec neotvírat, tak je to pochopitelně také možné. Rozhodně jim nic násilně "cpát" nechceme.

 !Informace, o které prosíme Vás!
  1. Přesná adresa školy, kterou máme předat dopravci. Někdy se stává, že je příjezd ke škole z jiné strany, než je adresa apod., proto bychom rádi předešli jakémukoliv zmatku. Čím přesněji bude přístavné místo popsáno, tím lépe pro řidiče a celkově hladký průběh nástupu. Rádi bychom věděli především o jednosměrkách, malém prostoru, kam se autobus nevejde nebo bude problém se otočit apod.   
  2. Pokud již máte seznamy dětí z jednotlivých tříd, budeme rádi, když nám je zašlete (budeme je tisknout vychovatelům, aby měli seznam své konkrétní třídy). U každé třídy vždy, prosím, doplňte jméno učitele. Samozřejmě počítáme s tím, že mohou nastat malé změny, např. kvůli nemoci, ale to už bychom vyřešili na místě. Pokud je ještě nemáte, prosíme o jejich finální podobu nejpozději týden před začátkem pobytu.
  3. Máte již představu o tom, jak moc se budete chtít učit? Jde nám především o to, zda se chystáte po celý pobyt využívat pravidelně celé dopoledne učební prostory (ať již vnitřní nebo venkovní) nebo budete volit spíše „přírodní pobyt“ s časem stráveným na čerstvém vzduchu. Je nám jasné, že toto může hodně ovlivnit počasí, ale jde nám jen o Vaši alespoň základní představu. Máme různorodých prostorů relativně dostatek, ale zájem o naše akce ještě větší:o), takže lidiček u nás bude relativně hodně. Za léta praxe se nám však moc často nestalo, že by se učitelé mezi sebou nedomluvili, jak se v prostorech vystřídají. Většinou kombinovali běžnou výuku, s vlastivědnými vycházkami, sportováním a radou dalších činnosti, které jim areál či blízké okolí nabízelo.  Dalším důvodem je i fakt, že se snažíme zajistit pro akce program nejen na „náš“ odpolední čas s dětmi a vychovateli, ale leckdy i na zpestření právě dopoledních chvilek. Pochopitelně tak činíme vždy s předstihem, ještě před startem akce a zcela nezávazně a dobrovolně.
  4. Máte nějaká specifická přání ohledně jídelníčku? Popř. nějaké diety či zdravotní omezení v jídle? V případě, že byste chtěli jídelníček pro Vaši akci vidět předem, není to problém, můžeme Vám ho poslat cca 2  3 týdnu před akcí s tím, že možnost změny je pochopitelně vyhrazena, ale nebývá to časté.
  5. Potřebovali bychom tel. kontakt na vedoucí výjezdu, popř. zástupce.
  6. Samozřejmě i na učitele čeká nějaké to překvapení či zpestření pobytu, ale pokud již nyní předem víte, co přesně byste si přáli a báli jste se toho, že nám to samotným nedojde, nebojte se nám to dát vědět (např. piju pouze Finskou vodku, pětihvězdičkovou Metaxu a od černého Jacka nahoru apod. :o)). Mnohdy nás stačí postrčit slovy „mám ráda sladké, jsem masožravec či znalec kávy“. Ale myšleno vážně, pokud víte, že máte nějaké specifické požadavky, dejte nám vědět. 
  7. Pokud s sebou vezete učitelské děti, potřebovali bychom vědět, zda budou přiřazeny ke třídám nebo budou bydlet s rodiči... někteří učitelé je sice vypíchnou na začátku u přihlašování, ale pak už o nich při počtech dětí nemluví, a tak nastávají zmatky. Prosíme tedy o přesné vymezení jak počtu, tak zařazení.
  8. Potřebovali bychom vědět, zda budete mít zájem o zajištění HUP pro Vaše žáky – hromadné úrazové pojištění. Můžeme Vám ho zajistit za 30,-/osobu, ale budeme k tomu potřebovat Váš souhlas a celá jména a rodná čísla všech dětí. Některé školy ho požadují, jiné ho zase mají uzavřené po celý školní rok, atd, proto se raději ptáme.
  9. Pokud ještě považujete za nutné nám cokoliv sdělit…rádi si to přečteme a budeme reagovat.  
Také připomínáme nahlášení Vaší akce na plzeňskou hygienu. Budeme mít sice nahlášenou celou sezónu, ale dle zákona 258, paragraf 8, odstavec 4 je Vaší povinností nahlásit výjezd školy samostatně. Pro Vás tedy - Krajská hygienická stanice Plzeňského kraje se sídlem v Plzni, Škrétova 1188/15, 301 00 Plzeň – Jižní Předměstí. Stačí kontakt mailem.

To je pro tuto chvíli vše, předem děkujeme za dodání všech informací a jak už bylo napsáno výše, pokud Vám ještě něco chybí nebo nevyhovuje, dejte nám vědět.

Když budete tak moc laskava, s ohledem na důležitost těchto informací, potvrďte nám, prosím, přijetí mailu a reagujte na ně, pokud to bude možné, co nejdříve, ať jsme na Vás dostatečně připraveni :o).  

Přejeme snad už se blížící hezký začátek jara a budeme se těšit na viděnou! 


 Marek Hanuš