1.A Jméno:________________
Předměty | Co tě čeká ve škole | Domácí příprava |
Český jazyk | Nová písmena – vyvozování abecedy, rozšiřování slovní zásoby, hry pro rozvoj zrakové a sluchové percepce, cvičení dýchání
Písanka 2 ü psaní dle předpisu (výběr podle Slabikáře, str. 10) ü přepisy = přepisování tiskacího písma do psací podoby ü diktát písmen a slabik Slabikář – opakování písmen z Živé abecedy + písmenko T, t, J, j ü str. 15 – čtení, hry se slovy, analyticko-syntetická cvičení, obrázkové čtení, čtení s porozuměním) ü str. 16 – 17 – písmenko Y, y (rozdíl mezi hláskou a písmenem i/y => 2 písmenka pro jednu hlásku!, odlišování měkkých a tvrdých slabik – TI/TI, později NI/NY, DI/DY, uvědomování si, že použití není náhodné – postupně se budeme učit pravidla pro psaní i,í/y,ý… ü diktát písmen, slabik, zavřených slabik (pes, les, sůl…), jednoduchých slov – skládaný z písmen | Označená cvičení na čtení budou pravděpodobně v příštích dnech zkoušena na známky… Trénujte diktáty písmen a slabik, učte oddělovat diktované čárkou. Kontrolujte správnost psaní písmen a číslic, zejména směr! Při psaní i při orientaci v práci kontrolujte směr postupu: Pracujeme (vč. psaní) zleva doprava, shora dolů, např.: · psaní tiskacích písmen – M ↓, pak jedním tahem „zobáček“ zleva doprava a dolů↓ ↓\/↓ · puntíky, kolečka …“točit“ směrem vlevo, podobně začínají psací tvary malého a, o, d, c… DCV: aktuálně si označíme |
Matematika | Sčítání a odčítání do 7
Matematika 1. díl ü str. 68 – 70 ü str. 71 – kontrolní cvičení | Zkoušejte - procvičujte počítání zpaměti, bez písemné předlohy, trénujte orientaci v prostoru – na stránce, v tabulce, na číselné ose … Upozorňujte na znaménka +/- v příkladech, některé chyby dělají děti z nepozornosti… |
Prvouka | Zima ü str. 35 - 36 ü str. 37 – opakování | DCV: str. 36/vystřihnout, nalepit – na pátek |
Vv + Pč | Zimní doplňky ü pravidelné střídání motivu ü razítkování | Dokončení |
Poznámky | Ø „ŠVP“ – chata Barbora – Český Jiřetín – termín: v týdnu od 14. – 18. května 2012 Vyplňte část pod plánem, odstřihněte a pošlete po dítěti do školy, děkuji. Ø Děkuji za účast na tř. schůzce, (i rodičům, kteří se omluvili). Mlatečková |
............................................................................... Zde odstřihněte
„Škola v přírodě“
Jméno dítěte: ___________________
Účast: ANO NE
Účast: ANO NE
Délka pobytu: 3 dny (pondělí - středa) / týden (pondělí – pátek)
Předpokládaná cena: 260 Kč/den/dítě + 100 Kč/cesta
**********************************************************
Zápis z třídní schůzky 5. 1. 2012
Uvítání – účast
Program:
ü 3 fáze 1. školního roku: 1. „aklimatizace“ – školní pravidla
2. vytváření vztahů - čtení: jak na písmenka a číslice - hry
3. sounáležitost - nejtěžší: psaní, psací tvary písma - soutěže
Tempo se s časem zrychluje.
ü Hodnocení - 1. pololetí
· 26 dětí (z 28)
· Vztahy mezi dětmi
· Spolupráce s rodiči (stránky třídy, kalendář třídy pro třídu, tisk plánů, sponzorství, dárečky, nálepky, doprava, drobný pracovní materiál..)
· „Učení s dospěláky“ - poděkování
· Kapesníčky, ubrousky, bonbonky, mýdlo (tekuté) – někdo 5x X nic!
· Vysvědčení za 1. pololetí - „výpis“, který nebudou děti vracet!
· Klasifikace
· Shrnutí učiva – pololetní pís. práce
ü Organizační
· Pololetní písemné práce – v týdnu od 16. 1., příprava bude součástí týd. plánu
· DIVADLO – Africká pohádka - o zvířátkách v Africe – 28. 3. – 40 Kč – kombinované loutkoherecké představení o životě afr. zvířat, komunikace herců s dětmi, 3 veselé příběhy
· Doplňování učiva po dlouhodobé absenci dítěte: označená cvičení dopisovat postupně, ne vše za jedno odpoledne!
· Nepřiměřená DCV – ověřit si rozsah dom. úkolu…
ü Individualita dětí – možný neúspěch
· I přes věnovaný čas a úsilí, může se stát, že dítě nebude úspěšné, výsledky budou zklamáním pro dítě i Vás …
· Kladně motivujte jeho snažení, oceňte sebemenší zlepšení!
ü Týdenní plány - poděkování za tisk
· Prosím vracet
· Připomínky, nápady
ü Stránky třídy – poděkování za realizaci a vedení
· Plány, příspěvky dětí
· Akce, fotky
· „aktivní“ okénko – Diskuse s paní učitelkou
ü Příprava na vyučování
· Připravovat tašku do školy s dítětem, aby vědělo, co v ní je a proč!
· Zodpovědnost, samostatnost – na M potřebuji to a to, na TV úbor a obuv, musím si ořezat pastelky, srovnat písmenka…apod.
· Čtení – podpis pod přečtenými články
· Soustředit se na psaní! – správnost, zapamatování si, sklon písma, úhlednost, A-S cvičení důležitá pro psaní, logopedie!!!, zkoušet diktáty psacích písmen a slabik, 2. díl – podle Slabikáře
ü Třídní škola v přírodě – v následujícím týd. plánu bude dotazníček k realizaci
· Chata Barbora – Český Jiřetín – květen 2012
· 260 Kč/žák (ubytování, jídlo)
· Doprava: 100 Kč/žák/1 cesta (1 cesta – sponzorský dar)
· Délka pobytu – dotazníček
Tuto část týdenního plánu nemusíte vracet!
Žádné komentáře:
Okomentovat