neděle 8. ledna 2012

Týdenní plán - týden 02. /9.1.2012 - 13.1.2012/



1.A         Jméno:________________

Předměty
Co tě čeká ve škole
Domácí příprava

Český jazyk
Nová písmena – vyvozování abecedy, rozšiřování slovní zásoby, hry pro rozvoj zrakové a sluchové percepce, cvičení dýchání
  • práce na multimediální tabuli – souhrnné procvičování
  • cvičení paměti a pozornosti, hry, soutěže, pohádka zpaměti – dramatizace …
  • sluchové odlišování tvrdých a měkkých slabik ve slovech
Písanka 2
ü  psaní dle předpisu (výběr podle Slabikáře, str. 10)
ü  přepisy = přepisování tiskacího písma do psací podoby
ü  diktát písmen a slabik
Slabikář – opakování písmen z Živé abecedy
               + písmenko T, t, J, j
ü  str. 15 – čtení, hry se slovy, analyticko-syntetická cvičení, obrázkové čtení, čtení s porozuměním)
ü  str. 16 – 17 – písmenko Y, y (rozdíl mezi hláskou a písmenem i/y => 2 písmenka pro jednu hlásku!, odlišování měkkých a tvrdých slabik – TI/TI, později NI/NY, DI/DY, uvědomování si, že použití není náhodné – postupně se budeme učit pravidla pro psaní i,í/y,ý…
ü  diktát písmen, slabik, zavřených slabik (pes, les, sůl…), jednoduchých slov – skládaný
z písmen

Označená cvičení na čtení
budou pravděpodobně
v příštích dnech zkoušena
 na známky…

Trénujte diktáty písmen a slabik,
učte oddělovat diktované čárkou.


Kontrolujte správnost psaní písmen a číslic, zejména směr!
Při psaní i při orientaci v práci kontrolujte směr postupu:
Pracujeme (vč. psaní) zleva doprava,
shora dolů, např.:
·          psaní tiskacích písmen – M
↓, pak jedním tahem „zobáček“ zleva doprava a dolů↓
↓\/↓
·          puntíky, kolečka …“točit“ směrem vlevo, podobně začínají psací tvary malého a, o, d, c…



DCV: aktuálně si označíme
Matematika
Sčítání a odčítání do 7
  • zápis příkladů do sešitu – podle podložky
  • tvoření jednoduchých slovních úloh
  • znázorňování slovních úloh do sešitu
Matematika 1. díl
ü  str. 68 – 70
ü  str. 71 – kontrolní cvičení
Zkoušejte - procvičujte počítání zpaměti, bez písemné předlohy,
trénujte orientaci v prostoru – na stránce, v tabulce, na číselné ose …

Upozorňujte na znaménka +/-
v příkladech, některé chyby dělají děti z nepozornosti…
Prvouka
Zima
ü  str. 35 - 36
ü  str. 37 – opakování
DCV: str. 36/vystřihnout, nalepit – na pátek
Vv + Pč
Zimní doplňky
ü  pravidelné střídání motivu
ü  razítkování
Dokončení
Poznámky
      
Ø  „ŠVP“ –  chata Barbora – Český Jiřetín – termín: v týdnu od 14. – 18. května 2012
Vyplňte část pod plánem, odstřihněte a pošlete po dítěti do školy, děkuji.
Ø  Děkuji za účast na tř. schůzce, (i rodičům, kteří se omluvili).
                                                             Mlatečková


































































 ............................................................................... Zde odstřihněte...............................................................................

 „Škola v přírodě“

Jméno dítěte:  ___________________           
Účast:       ANO                   NE
Délka pobytu:   3 dny (pondělí - středa)     /    týden (pondělí – pátek)       
Předpokládaná cena: 260 Kč/den/dítě    +  100 Kč/cesta



**********************************************************

Zápis z třídní schůzky 5. 1. 2012

Uvítání – účast
Program:
ü  3 fáze 1. školního roku:  1. „aklimatizace“ – školní pravidla
                                        2. vytváření vztahů - čtení: jak na písmenka a číslice -  hry
                                        3. sounáležitost -  nejtěžší: psaní, psací tvary písma - soutěže
Tempo se s časem zrychluje.
ü  Hodnocení - 1. pololetí
·          26 dětí (z 28)
·          Vztahy mezi dětmi
·          Spolupráce s rodiči (stránky třídy, kalendář třídy pro třídu, tisk plánů, sponzorství, dárečky, nálepky, doprava, drobný pracovní materiál..)
·          „Učení s dospěláky“ - poděkování
·          Kapesníčky, ubrousky, bonbonky, mýdlo (tekuté) – někdo 5x X nic!
·          Vysvědčení za 1. pololetí  - „výpis“, který nebudou děti vracet!
·          Klasifikace
·          Shrnutí učiva – pololetní pís. práce
ü  Organizační
·          Pololetní písemné práce – v týdnu od 16. 1., příprava bude součástí týd. plánu
·          DIVADLO – Africká pohádka - o zvířátkách v Africe – 28. 3. – 40 Kč – kombinované loutkoherecké představení o životě afr. zvířat, komunikace herců s dětmi, 3 veselé příběhy
·          Doplňování učiva po dlouhodobé absenci dítěte: označená cvičení dopisovat postupně, ne vše za jedno odpoledne!
·          Nepřiměřená DCV – ověřit si rozsah dom. úkolu…
ü  Individualita dětí – možný neúspěch
·          I přes věnovaný čas a úsilí, může se stát, že dítě nebude úspěšné, výsledky budou zklamáním pro dítě i Vás …
·          Kladně motivujte jeho snažení, oceňte sebemenší zlepšení!
ü  Týdenní plány - poděkování za tisk
·          Prosím vracet
·          Připomínky, nápady
ü  Stránky třídy – poděkování za realizaci a vedení
·          Plány, příspěvky dětí
·          Akce, fotky
·          „aktivní“ okénko – Diskuse s paní učitelkou
ü  Příprava na vyučování
·          Připravovat tašku do školy s dítětem, aby vědělo, co v ní je a proč!
·          Zodpovědnost, samostatnost – na M potřebuji to a to, na TV úbor a obuv, musím si ořezat pastelky, srovnat písmenka…apod.
·          Čtení – podpis pod přečtenými články
·          Soustředit se na psaní! – správnost, zapamatování si, sklon písma, úhlednost, A-S cvičení důležitá pro psaní, logopedie!!!, zkoušet diktáty psacích písmen a slabik, 2. díl – podle Slabikáře
ü  Třídní škola v přírodě – v následujícím týd. plánu bude dotazníček k realizaci
·          Chata Barbora – Český Jiřetín – květen 2012
·          260 Kč/žák (ubytování, jídlo)
·          Doprava: 100 Kč/žák/1 cesta (1 cesta – sponzorský dar)
·          Délka pobytu – dotazníček


Tuto část týdenního plánu nemusíte vracet!


Žádné komentáře:

Okomentovat